BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
hye ,enjoy your life . hope happy2 selalu yaa!

Sunday, 28 August 2011

assalamualaikum.

di pagi isnin yang mulia ini, izinkan saya memulakan entry dengan menyusun sepuluh jari nak mintak maaf kepada semua orang yang pernah terasa dengan sikap keanak-anakan saya ni. sikap besar kepala saya, sikap annoying saya, sikap kurang ajar saya . saya dah banyak buat salah dekat orang-orang yang saya sayang. 

maafkan saya kalau saya selalu menangis pada waktu2 yang tak dikehendaki sehingga membuat kan awak2 semua fed-up dengan sikap tiba2 saya ni. saya tak gila. sumpah. =')..just kadang2 saya tak paham dengan diri saya sendiri. tu je. 

nak kata ego,  memang betul lah kot. nak kata terlampau sayang pun betul jugak. nak kata desperate pun ade betulnya jugak tu. kadang2 sikap2 macam ni la yang makan diri saya sendiri. macam yang dulu2 penah tejadi tu. orang benci then mengelak dari nak jumpa dengan saya. kalau boleh saya taknak benda macam tu belaku lagi. 

jadi cara terbaik, mendiamkan diri, so that awk2 sume takkan sakit hati bila bercakap dengan orang tak reti bahasa macam saya ni. 

ps:. berdiam diri lebih elok dari bersuara. saya takmau sakitkan hati awak2 sume lagi. im truly sorry. saya dah betul2 menyesal. =')..kalau awak2 sume dah tak marah dah, cari saya balik. saya sentiase tunggu awak2 sume...tapi pecayelah, saya takut sangat kalau2 saya sakitkan hati awak2 sume lagi.  selamat hari raya tau awk2 sume. saya rinduu sangat2.

*awk2 sume = ayat klise. sengaje diletak untuk mengelirukan banyak pihak. 

Terima kasih baca entri cik eza , like lah :)

tips nak lupakan bekas bekas kekasih XD

➊ buang semua benda yang berkaitan ngan dea. KITA BAKO JER ! haha.

➋ kalaw dia mesej , call ataw ajak jumpa. wat dunnoe jek. like you dunnoe her / him

➌ lepas tu. try to prove to him/ her you guys leyh hidup kalau x dak dia. xpayah ah duk frust bagai kalau dah break. act like nothing happen

➍ kalau da distress bout break up ni, cita kat sapa sapa. jangan pendam. nanti jadi gila. haha

kalau aku, hantuk hantuk kepala ja kat dinding kasi lupa semua. haha

➏ xpon, g tengah jalan. bagi keta mana mana langgar korang. kasi lupa ingatan cukop ah. leh ah lupa kat ur ex. hahaha 

➐ kalau x pon, g pukul ex guna cotton buds! insyaallah x masok jail. 

➑ anggap dia bukan jodoh korang. so, jangan pernah serik to fall in love. ^^

➒ ada yg cakap cm ni "betol kata mak...apa yg kita suka apa yg kita nak tak semestinya bley dapat walaupon ngn penuh usaha" saya sokong! ^^ x semestinya apa yang kita nak

kita dapat. walaupun kita tawu kita dah usaha. think that way ^^


Terima kasih baca entri cik eza , like lah :)

Tuesday, 16 August 2011

bila LELAKI serious dlm perCINTAan :)

1. Kecantikan kamu diketepikan…keikhlasan kamu diutamakan…
2. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
3. si dia akan sentiasa menghantar sms..wlpan diblas..ini tnda si dia sentiasa memikirkan kamu…
4. Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya.. Bukan semua lelaki anggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.
5. Sentiasa menghiburkan hati kamu dikala gundah…Sentiasa bersungguh melakukan sesuatu untuk kamu..
6. .Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel Sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat. Ingat, nasihat bermaksud mengingati.
7. Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilanganya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu. Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja
8. Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebihlebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh. Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap, tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain. Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu..
9. Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu. Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya.
10. Kamu hadapi masalah dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu. Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu.
11. sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama, “you masih sayang i?”, jangan anggap itu satu persoalan yang membosankan. Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur. Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya..
12. Tidak suka kamu memakai seksi…kerna tidak suka kamu diperhatikan lelaki lain wlpn berlengan pendek…
13. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap.
14. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.
15. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.
17. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
18. Dia tidak suka kamu keluar malam…tanda ingin menjaga pandangan org terhadap kamu…
19. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.
20. Dia tidak suka ada lelaki lain mendekati kekasihnya.
HARGAILAH Lelaki dan terimalah mereka seadanya…. Berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar LELAKI.

Terima kasih baca entri cik eza , like lah :)

Kata-2 :)

Jika pompuan berkata:
“Tak payah susah2 datang amik saya, saya boleh pergi sendiri!!!”
Maksudnya:
Lelaki tersebut hendaklah pergi menjemput pompuan tu dengan kadar segera jika anda tak mahu terjadinya sebarang krisis.
Jika lelaki berkata:
“Tak payah susah2 datang amik saya, saya boleh pergi sendiri!!!”
Maksudnya:
Lelaki tersebut hendaklah menelefon kawan2 lelakinya yang lain dengan kadar segera supaya menjemput beliau sebab pompuan tadi memang takkan datang jemput punya.

Jika pompuan berkata:
“Jangan cuba telefon saya dah!!!”
Maksudnya:
Lelaki hendaklah jangan putus asa untuk menelefon pompuan tu. Buruk akibatnya jika anda tidak menghubunginya.
Jika lelaki berkata:
“Jangan cuba telefon saya dah!!!”
Maksudnya:
Sakit jiwa la lelaki tu tadi menunggu pompuan tu untuk menghubunginya.

Jika pompuan berkata:
“Saya tak kisah kalau awak tak mahu jumpa saya dah!!!”
Maksudnya:
Lelaki tadi hendaklah cepat cepat tetapkan masa dan tarikh untuk jumpa pompuan tu tadi. Sebab pompuan tu benar benar nak jumpa ngan lelaki tu tadi.
Jika lelaki berkata:
“Saya tak kisah kalau awak tak mahu jumpa saya dah!!!”
Maksudnya:
Lelaki tadi cepat cepat la tetapkan masa dan tarikh nak jumpa jugak. Kalau tak, selamat tinggal la jawabnya!

Jika pompuan berkata:
“Takpa, duit takde kita keluar jalan jalan ronda ronda cukup la…”
Maksudnya:
Lelaki tadi hendaklah membuat budget yang secukupnya, sekurang kurangnya cukup untuk makan.
Jika lelaki berkata:
“Takpa, duit takde kita keluar jalan jalan ronda ronda cukup la…”
Maksudnya:
Lelaki tadi pun terpaksa buat budget kurang kurang cukup untuk makan. Dan jangan lupa, makan siap siap kat umah. Kalau tak nanti, kebulur ler..

Jika pompuan berkata:
“Saya benci awak dan tak mau tengok muka awak dah!!!”
Maksudnya:
Lelaki tu perlu kerja keras untuk memenangi hati pompuan tu semula.
Jika lelaki berkata:
“Saya benci awak dan tak mau tengok muka awak dah!!!”
Maksudnya:
Pompuan tu tak perlu buat apa apa. Cuma tunggu lelaki datang balik…hehhe

Kesimpulan:
Langsung tak paham…
Hmm…

Terima kasih baca entri cik eza , like lah :)

Saat SUSAH !

Jangan hanya sujud ke "sejadah" saat susah.
Jangan hanya mengenal "telekung" saat sesak.
Jangan hanya memandang "qiblat" saat payah.
Jangan hanya teringat "wudhuk’" saat lemas.
Jangan hanya mengenal "tasbih" saat hanyut.
......Jangan hanya memandang "alam" saat alpa.
Sayang yang tak kelihatan ada pada hati, letaknya iman.
Carilah sayang Agung itu. Agar sayang tak lagi palsu..
Jangan hanya sujud ke "sejadah" saat susah.
Jangan hanya mengenal "telekung" saat sesak.
Jangan hanya memandang "qiblat" saat payah.
Jangan hanya teringat "wudhuk’" saat lemas.
Jangan hanya mengenal "tasbih" saat hanyut.
......Jangan hanya memandang "alam" saat alpa.
Sayang yang tak kelihatan ada pada hati, letaknya iman.
Carilah sayang Agung itu. Agar sayang tak lagi palsu..

Terima kasih baca entri cik eza , like lah :)

A,W,A,K

awak, 
apabila saya memerlukan, 
awak sentiasa ada.

awak, 
apabila saya keseorangan, 
awak hadir memberi cahaya.

awak, 
ketika mana kesedihan datang menghurung hidup saya, 
awak menjadi penawar duka.

awak,
di mana kesusahan hadir menyempitkan saya, 
di situ awak datang dengan memberi kelapangan yang ada.

awak,
di masa kesakitan melekat di badan saya,
awak melegakan dengan senyuman awak yang manis belaka.

tapi,
saya, selalu menyakitkan awak.
saya, memberi luka dalam diri awak.
saya, terlalu sibuk dengan kerja.
saya, lupa untuk menemani awak.
saya, lupa memberikan senyuman pada diri awak.
saya, tidak mengendahkan diri awk.

saya,
baru tersedar yang diri awak sungguh berharga.
baru tersedar awak seorang yang istimewa.
baru tersedar awak memberikan kebahagiaan kepada saya.
baru tersedar awak sentiasa disisi saya.

tapi,
adakah ini sudah terlambat?
adakah telah banyak peluang yang awak berikan?
adakah saya perlu dihukum?
adakah saya ini seorang yang tak tahu menghargai?

Terima kasih baca entri cik eza , like lah :)