BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
hye ,enjoy your life . hope happy2 selalu yaa!

Monday, 24 October 2011

keegoan sorang laky !

tajuk kat atas tu untuk semua laki2 diluar sana ! baca ya , maaf  kalau2
korang terasa ya , maaf ya syg . KEEGOAN  ! sorang laki pasti ada sifat EGO mereka kan ?
right ?? tp masih tertanya2 knapa sifat tu mesti ada kat smua laki ?? pelik kan ??
(>.<) !!  ego laki memang tinggi dari perempuan ! cuba la buang sifat tu
tak bole ka ?  bole kn ? tolong la jangan kerana sifat EGO  korang tu nak babit2 kn
ibu bpa korang , GF korang  dan mmber2 . jangan ingat EGO korang tu bole ke
perempuan suka ?? gtaw ckit . jangan ingat EGO , yg motow tu ! bkan yg tu .
nie ckp pasal perangai twu ! jangan tunjuk  sangat la EGO korang tu .
mungkin klau korang masih ada sifat EGO dalam diri korang tu , cepat2 la
buang yer . takot2 perempuan xkan dekatkn diri diorg dgn korang
EGO korang tu tak bole bawak mati la . jangan risau ! mungkin klau
orang sekeliling korang tawu yg korang nie jenis EGO tinggi diorang tak kan
kwan dan tak kan jadikan korang tu member dgn diorang . faham !
cuba la , jangan terlalu ikut KEEGOAN korang tu . perangai EGO hanya SETAN saja yang
nk kawan nan korang ! yang pasti nya ramai perempuan BENCI , KEEOGAN korang
tu , ya ! hope ubah la perangai korang tu sebelum orang bencikn korang . makasihh ! baca la .
hanya semata2 nk beringt2kn korang ya , wahai kaum adam ! thanks .

Terima kasih baca entri cik eza , like lah :)

1 comment:

  1. Betol ker..xkot..than dah buat sifat manusia dah ckup adil..kalau laki ade ego pompuan pun sama juga mesti ada ego..Definisi EGOIS secara umumnya berkait dengan persepsi seseorang terhadap dirinya, apa yang ada pada diri, kelebihan, kekurangan dan seterusnya mempengaruhi keyakinan diri. EMOSI pula satu sifat yang berkait rapat dengan perasaan, jiwa yang kuat, sedih, gembira dan apa yang bermain di dalam perasaan individu itu. Sebenarnya, setiap manusia sudah ada sifat emosi dan egois ni cuma lelaki cenderung kepada ego dan perempuan lebih kepada emosi mereka.

    Kedua-dua sifat ini punya kelebihan sendiri. Ye lah, mana mungkin Allah menciptakan sesuatu tanpa sebab. Ego yang ada pada lelaki lazimnya berkait-rapat dengan sifat keberanian untuk mempertahankan sesuatu yang dimiliki seperti maruah, agama, bangsa dan negara. Emosi seorang wanita pula lebih kepada sifat berkasih-sayang, ambil berat terhadap sesuatu dan prihatin. Jadi bila seorang lelaki dalam usaha mempertahankan sesuatu yang dia miliki, dia akan begitu fokus terhadap apa yang dia sedang lakukan. Dah macam satu ‘aim’ kat fikiran bahawa “walau apa yang terjadi aku mesti buat sampai dapat”. Disebabkan fokus yang tinggi itu menyebabkan lelaki memandang ringan banyak perkara yang dianggap perkara kecil seperti hal-hal berkaitan dengan diri tetapi bagi perempuan ia merupakan satu isu besar . Maka, hadirnya seorang wanita itu akan mengimbangi perkara “remeh” seorang lelaki. Bagi perempuan pula, ada sesetengah perkara yang tidak berani dilakukan dengan sendiri, takut sesuatu yang buruk terjadi dan sebagainya. Sama juga seperti tadi, kehadiran lelaki itu akan memberikan sedikit kekuatan dan semangat.
    Dari konteks lain pula, katakanlah lelaki dan perempuan dua-dua sifatnya sama. Dua-dua ego atau dua-dua emosi. Bosan kan?. Tiada kelainan. Berbeza jika seorang egois dan seorang lagi emosi. Bagi yang perempuan mesti nak tahu kenapalah lelaki ni ego sangat, macamana lah nak paham diorang ni dan begitulah sebaliknya. Lelaki juga berasa pelik kenapalah dengan wanita ni terlalu emosi, apa yang mereka inginkan sebenarnya. Perbezaan itu akan menimbulkan pelbagai persoalan yang mendorong mereka mencari jawapan untuk memahami perkara yang berbeza. Bila kesefahaman telah tercapai, akan wujudlah satu gabungan yang punya keberanian dan berkasih-sayang.

    ReplyDelete

komen la kat sini tau sweetheart !