BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
hye ,enjoy your life . hope happy2 selalu yaa!

Tuesday, 20 September 2011

ciri2 lelaki tak suka pada perempuan

ASSALAMUALAIKUM, kepada semua baca lah .
 


Kadang2 pernah tak korang terfikir kenapa lelaki tibe2 rase geram @ tak suka @ benci pada seseorang perempuan tu?Kalau yang agak was2 kenapa meh baca 8C mengapa lelaki tidak suka pada perempuan..

  • CABAR
    Lelaki itu punyai ego mereka tersendiri. Jadi mereka tidak suka @ pantang dicabar terutamanya oleh wanita. Wanita perlu tahu batas tindakan mereka agar lelaki tidak berasa tercabar. Contohnya jika wanita ini bergaduh dengan lelaki dan mulalah kata "Kalau awak berani cubalah cari perempuan lain!". Kalau betul si lelaki mencari perempaun lain, wanita itu juga yang putih mata. Menangis tak berlagu nanti. So hati2 dengan kata2 anda itu.
  •  CABUL
    Cabul bermaksud keji dari segi perangai sehinggah seorang wanita itu langsung tidak malu. Contohnya wanita itu bergaul bebas dengan lelaki yang bukan muhrim tanpa menghiraukan batas pergaulan. Termasuk juga dari segi percakapan. Mengeluarkan kata2 yang kurang sopan dihadapan orang tua lelaki tersebut.
  •  CELUPAR
    Wanita yang cantik akan kelihatan hodoh jika mulutnya celupar. Celupar juga lebih kuramg seperti cabul. Siapa yang akan memcari pasangan seperti itu jika muka hanya cantik tapi mulut tahu mengatakan perkara2 yang bukan2 je..betul tak?
  • COMOT
    Terdapat wanita yang cantik tetapi comot. Comot ini sama ada melibatkan wajah wanita itu, penampilannya yang selekeh, kerja yang dilakukan serta tindak tanduknya.
  • CEMBURU
    Cemburu itu perlu dalam sesuatu hubungan kerana cemburu itu tandanya sayang. Tetapi jika terlampau cemburu sehingga pasangannya berasa terkongkong akan membawa padah kepada perhungan mereka. Ini akan membuatkan si lelaki berasa bahawa pasangannya kurang yakin dan tidak percayai terhadapnya dan akan membawa kegoyahan dalam hubungan. Jadi cemburu tu biarla berpada. Jangan terlalu kerap nak tanya apa yang pasangan anda lakukan. Ini akan membuatkan mereka rimas dan malas nak layan anda.
  • CEREWET
    Kata ulama, hati wanita terletak pada mulutnya. Oleh itu wanita perlu mengawal percakapannya. Si lelaki tidak suka apabila wanita cerewet tidak bertempat. Contohnya jika pasangan anda membawa anda makan di luar tetapi anda pula ingin makan di tempat yang ada air cond dan restoran standard je. Mula2 time bercinta bolehla mereka layan. Lama2 ada yang kena tinggal free2 je.. Anda juga yang menyesal nanti.
  • Cincai
    Buat kerja rumah cincai, masak cincai, kemas rumah cincai. Nanti bile dah kahwin jaga anak pun nak cincai. Dr. Fadillah pernah berkata, suami paling benci isteri cincai menjaga anak. Anak dah masuk longkang tapi mak masih lagi dok lepak kat depan tv.
  • Cuai
    Kebiasaan lelaki tidak suka jika pasangannya cuai terutama melibatkan masa. Contohnya apabila pasangan anda telah menetapkan untuk keluar jam 3 tapi pada jam 3 tu anda pula masih lagi sibuk nak bersiap, bersolek, mengemas. Ini akan membuatkan pasangan anda rasa bengang bile berhadap dengan situasi seperti ini. Jadi tepati la masa itu.

Untuk si lelaki : betul tak yang kamu seperti ini?
Untuk si wanita : Jika ada sifat seperti ini dalam diri anda, perbaiki la supaya hubungan anda akan lebih kukuh dan kekal..InsyaAllah ^_^

Terima kasih baca entri cik eza , like lah :)

No comments:

Post a Comment

komen la kat sini tau sweetheart !